X
تبلیغات
بهترین شرکتها وجدید ترین مدل های لباس

بهترین شرکتها وجدید ترین مدل های لباس

چرخ خیاطی

خیاطی یکی از هنرهای زیبا و صنعتی است که هم به شکل خانگی و هم به شکل صنعتی کاربرد دارد و امروزه علاوه بر اینکه در خانه به عنوان یک مهارت محسوب می شود، می تواند به عنوان یک ابزار اقتصادی و همچنین عامل صرفه جویی در وقت نیز محسوب گردد. چراکه به عنوان مثال تهیه و دوخت یک کیف دستی علاوه بر لذت استفاده از هنر دست خویش برای آدمی عامل اصلی در صرفه جویی اقتصادی و زمانی نیز بشمار می آید. اصول مقدمات خیاطی عبارت است از شناخت کار و بکار گیری صحیح ابزار و لوازم اولیه و تبدیل آن به طرح و لباس مورد نظر بنابراین خیاط به کسی گفته می شود که با استفاده از لوازم و وسایل اولیه کار بتواند یک طرح مورد نظر را به بهترین شکل به یکی لباس مناسب تبدیل کند. در ادامه بحث ابتدا تاریخچه کوتاهی از اختراع چرخ خیاطی بیان شده و پس از آن نیز در مورد ابزار و لوازم خیاطی صحبت خواهد شد. اختراع چرخ خیاطی اولین چرخ خیاطی ساخته شخصی به نام " تامیس سنت " انگلیسی است وی ماشینی در سال و هفتصد و نود به ثبت رسانید. که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیره ای زمان ما بود البته هدف از ساخت این ماشین بیشتر دوختن چیزهای چرمی بود اما هرگز این وسیله مورد استفاده قرار نگرفت و مخترع این اثر از اختراع خود سودی نبرد تا اینکه در سال هزار و هشتصد و سی خیاط فرانسوی فقیر که " بارتلمی تیمونیه " نام داشت موفق شد با ذوق و ابتکار خلاقانه خود چرخ خیاطی را بسازدکه بسیار شبیه چرخهای خیاطی امروزی بود. بعدها این وسیله در فرانسه مورد استقبال مردم قرار گرفت ولی گروهی از کارگران که وجود این اختراع را باعث کسادی کار خود می دیدند شبانه به کارگاه بارتلمی حمله کرده و همه چرخهای خیاطی او را نابود کردند و بارتلمی از غصه و فقر جان خود را از دست داد همزمان با این اتفاق مرد دیگری در نیویورک بنام " والترهنت" چرخ خیاطی دیگری را ساخت این چرخ دارای سوزنی بود که همانند سوزنهای امروزی چرخ خیاطی سوراخی کوچک در نوک خود داشت کار این سوزن،زدن کوکهای ریز بود یعنی با نخ حلقه ای میان پارچه می زد و سپس حلقه دیگری آمده درحلقه اول مانند زنجیرقفل می شد با همه اینها هنت هرگز موفق نشد که این اختراع خود را به ثبت برساندتا روزگاری که افتخار ثبت نخستین چرخ خیاطی نصیب "الیاس هاو" شد همچنین "آیزک سینگر" نیز یک چرخ خیاطی را در کشور آمریکا به ثبت رسانید. آنگاه دعوای مفصلی بین "سینگر" و "الیاس هاو" بر سر این موضوع که حق تقدم با چه کسی است درگرفت سرانجام "هاو" توانست در این نزاع پیروز از میدان بیرون رفته و از هر چرخ خیاطی که به بازار می آمد حق امتیاز به سود خود دریافت نماید. ابزار و لوازم خیاطی میز کار : ارتفاع آن بین نود تا یکصد وده سانتی متر است و سطح ان صاف و محکم است. و طول و عرض آن بستگی به فضای اطاق یا سالن دارد. کاغذ برش : کاغذ های رنگی یا سفید بدون خط که برای برش الگوها استفاده می شود. علامت گذرا ها: شامل مداد برای رسم الگو، مل یا صابون خیاطی برای رسم خطوط اطراف الگو روی پارچه ، رولت برای انتقال طرح الگو روی پارچه استفاده می شود و کاربن خیاطی که حرکت چرخشی رولت را به قسمت زیزین پارچه منتقل می کند. وسایل اندازه گیری شامل سانتی متر یا خط کش ساده که برای اندازه گیری استفاده می شود، گونیا برای اندازه گیری به شکل زاویه قائم کاربرد دارد، خط کش تی که برای رسم خطوط موازی استفاده قرار می گیرد و پیستوله که برای رسم خطوط منحنی کاربرد دارد. وسایل دوخت دستی: شامل سوزن دوخت معمولی که انواع مختلف با ضخامت های متفاوت دارد، سوزن گلدوزی، سوزن ته گرد که معملا هنگام الگو برداری استفاده می شود سوزن نخ کن وانگشتانه. قیچی : که یکی از ابزارهای ضروری خیاطی است ونسبت به نوع پارچه دارای ضخامت متفاوت است. بشکاف: که برای شکافتن درزهای ظریفبه کار می رود. نخ: که دارای انواع متفاوت می باشدو شامل انواع نخ کوک، نخ پولیستر و نخ پنبه ای و نخ ابریشمی است. چسب : : جالباسی، پوشش نایلونی لباس، لایی و ... چرخ خیاطی و ... انواع چرخ خیاطی چرخ خیاطی دستی: رایج ترین نوع چرخ خیاطی خانگی می باشد و برای دوخت و دوز های ساده کاربرد دارد. چرخ خیاطی الکتریکی ساده : مدل پیشرفته چرخ خیاطی های قدیمی می باشد و امکانت زیادی برای راحتی کار برروی آنها نصب شده است. چرخ خیاطی صنعتی : همانطور که از نامش مشخص است در فعالیت های تولیدی و صنعتی کاربرد دارد. چرخ خیاطی راسته دوزی : که به همین منظور راسته دوزی طراحی شده و دارای نوع طرفه می باشد. گر می‌خواهید چرخ خیاطی سالمی داشته باشید به توصیه های زیر توجه فرمایید اگر می‌خواهید چرخ خیاطی شما عمر بهتری داشته باشد، همیشه آن را تمیز کنید. اطراف آن را بافشار ضعیف جاروبرقی تمیز کنید و برای داخل آن از یک قلم مو کمک بگیرید. هر چند وقت یک بار آنرا روغن کاری نمایید و بعد اضافه روغنها رو با پارچه تمیز کنید و لکه های چربی اضافه را با کمی سرکه پاک کنید تا چرخ خیاطی تمیز و سالمی داشته باشید.

ابزار و لوازم چرخ خیاطی
میز کار : ارتفاع آن بین نود تا یکصد وده سانتی متر است و سطح ان صاف و محکم است. و طول و عرض آن بستگی به فضای اطاق یا سالن دارد.
کاغذ برش : کاغذ های رنگی یا سفید بدون خط که برای برش الگوها استفاده می شود.
علامت گذرا ها: شامل مداد برای رسم الگو، مل یا صابون خیاطی برای رسم خطوط اطراف الگو روی پارچه ، رولت برای انتقال طرح الگو روی پارچه استفاده می شود و کاربن خیاطی که حرکت چرخشی رولت را به قسمت زیزین پارچه منتقل می کند.
وسایل اندازه گیری شامل سانتی متر یا خط کش ساده که برای اندازه گیری استفاده می شود، گونیا برای اندازه گیری به شکل زاویه قائم کاربرد دارد، خط کش تی که برای رسم خطوط موازی استفاده قرار می گیرد
و پیستوله که برای رسم خطوط منحنی کاربرد دارد.



وسایل دوخت دستی: شامل سوزن دوخت معمولی که انواع مختلف با ضخامت های متفاوت دارد، سوزن گلدوزی، سوزن ته گرد که معملا هنگام الگو برداری استفاده می شود سوزن نخ کن وانگشتانه.
قیچی : که یکی از ابزارهای ضروری خیاطی است ونسبت به نوع پارچه دارای ضخامت متفاوت است.
بشکاف: که برای شکافتن درزهای ظریفبه کار می رود.
نخ: که دارای انواع متفاوت می باشدو شامل انواع نخ کوک، نخ پولیستر و نخ پنبه ای و نخ ابریشمی است.
چسب : : جالباسی، پوشش نایلونی لباس، لایی و ...
انواع چرخ خیاطی:
چرخ خیاطی دستی: رایج ترین نوع چرخ خیاطی خانگی می باشد و برای دوخت و دوز های ساده کاربرد دارد.
چرخ خیاطی الکتریکی ساده : مدل پیشرفته چرخ خیاطی های قدیمی می باشد و امکانت زیادی برای راحتی کار برروی آنها نصب شده است.
چرخ خیاطی صنعتی : همانطور که از نامش مشخص است در فعالیت های تولیدی و صنعتی کاربرد دارد.
چرخ خیاطی راسته دوزی : که به همین منظور راسته دوزی طراحی شده و دارای نوع طرفه می باشد.


چرخ خیاطی ایران ژانومه Iran Janome) ) یکی از واحدهای فعال در زمینة توزیع وارائة چرخهای خیاطی است که با تجربه کسب شده در دودهة اخیر همواره در پی ارتقاء سطح کیفی اجناس ومحصولات تحت فعالیت خود میباشد و همواره در پی ایجاد یک پل محکم میان خود و مشتریان محترم میباشد که راه را جهت ارائة بهتر خدمات به مشتریان محترم خود هموار نماید .
این واحد در سال 1370 فعالیت خود را بطور ضعیف در زمینة چرخ خیاطی آغاز نمود ودر مرکز Iran Janome به کسب تجربه اولیه اقدام نمود در سال 76 موفق به باز گشائی این مرکز در محل فعلی به عنوان نمایندة فروش کلیة محصولات ژانومه (JANOME) گردید.
با سعی وتلاش فراوان در کسب ارائة بهترین خدمات به مشتریان و همکاران توانست در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک قدرت در عرصة چرخ خیاطی خانگی اقدام به توزیع این محصول در سطح وسیع در سطح ایران نماید. قیمت مناسب ، کیفیت عالی ، همراهی مشتریان بعد از خرید یکی از رموز موفقیت این واحد به شمار می آید به صورتی که بعضی همکاران به واسطة خوش نامی این واحد نام این واحد را بر روی خود نهاده اند در همین جا از همة مشتریان تقاضا داریم به آدرس این شرکت که در خیابان خیام جنب ایران ژانومه میباشد وتلفنهای آن در قسمت اطلاعات Iran Janome میباشد دقت لازم را به عمل آورند.
این شرکت با ادغام در شرکت نیکو دوخت ماشین موفق گردید گام دیگری را محکم و قوی تر بردارد
ودر مسیر توسعه به وارد کردن محصولات جدید دیگر از قبیل برندها ی ریکار و مارشال
(Riccar & Marshall) درزمینة چرخ خیاطی و برند نیکو (NIKO) ترکیه در زمینة لوازم منزل یعنی اطو پرس و بخارشور اقدام نماید .

با توجه به حسن شهرت چرخهای گلدوزی و خیاطی مارشال که در سراسر جهان مورد توجه علاقمندان به صنعت دوخت قرار گرفته، خوشحالیم که شما نیز چرخ خیاطی مارشال را برای کارهای خیاطی و گلدوزی خود انتخاب نموده اید و امیدواریم که همانند تمامی علاقمندان هنر خیاطی در سراسر جهان رضایت شما جلب شود و به نحوه شایسته از دوخت آن بهرمند شوید.



چرخهای خیاطی مارشال با بیش از 40 سال قدمت در عرصه دوخت دوز دنیا مفتخر است سری های جدید این محصولات را در کشورمان عرضه نماید این شرکت با فروشی سالانه بالغ بر یک میلیون دویست هزار دستگاه در دنیا جزو 5 شرکت برتر چرخ خیاطی گلدوزی درجهان می باشد این شرکت با صادرات به بیش از 50 کشور دنیا جزو برترینهای این صنعت در دنیا می باشد.

چرخ های فوق با آخرین تکنولوژی روز دنیا در دو نوع کامپیوتری و مکانیکی است. این شرکت با داشتن 2 کارخانه در تایوان و چین در رده بزرگترین کارخانجات چرخ خیاطی در جهان می باشد. داشتن گواهینامهای بین المللی ازقبیل ISO 9001,2,CE,TUV خود مهر تاییدی بر کیفیت بالای محصولات است. دفتر مرکزی آن در تایوان و تمامی مراحل تولید تحت نظارت مستقیم مهندسان تایوانی و ژاپنی ساخته می شود.



شرکت نیکو دوخت ماشین پارسیان با بیش از 30 سال سابقه فروش چرخ خیاطی مفتخر است نماینده انحصاری این شرکت در خاورمیانه باشد این شرکت با داشتن دفتری در امارات متحده (دبی) اجناس خود را به کشورهای خاورمیانه نیز ارائه می دهد.

شرکت نیکو با راه اندازی 47 نمایندگی در سراسر ایران آمده دادن خدمات پس از فروش به تمامی مشتریان عزیز می باشد. در شهرهای بزرگ از قبیل تهران، اصفهان ،تبریز، مشهد، شیرازو شهرهای بزرگ دارای چندین نمایندگی می باشد این شرکت برای راحتی حال مشتریان عزیز تلاش بر این کرده که در تمامی شهرهای ایران نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشد حتی در شهرها و استانهای کوچک نیز شما می توانید نمایندگی مارشال را مشاهده فرمایید. شما می توانید با مراجعه به قسمت اخبار سایت اطلاعات مربوط به نمایندگی های مجاز شرکت را ملاحضه نمایید و نمایندگی استان یا شهر مورد سکونت خود را پیدا کنید.

افتخار این شرکت این است که اولویت کار خود را بر اساس کیفیت بالا و خدمات پس از فروش گسترده در سطح ایران بنا نموده است و با امید به یزدان بخشنده شعار خود را بر مبنا "مارشال انتخاب نیکو کیفیتی نیکو" آغاز کرده با امید به اینکه چرخ خیاطی و گلدوزی مارشال نظر شما دوست عزیز را جلب کرده باشد برایتان از صمیم قلب آرزوی موفقیت از درگاه حق تعالی میکنیم



 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم آبان 1388ساعت 17:5  توسط مصطفی  | 

لباس زنانه

HTML clipboard لباس زنانه

تاریخچه پوشاک و فشن همواره با طراحی لباس زنانه همراه بوده است."Haute couture" یک اصطلاح فرانسوی برای فشن در سطح بالا است، "couture" به معنای خیاطی زنانه، دوزندگی و یا گلدوزی است و "Haute" به معنای زیبا و عالی است، بنابراین ترکیب این دو کلمه بیانگر طراحی و تهیه لباسها در سطحی بالا و بسیار هنرمندانه است . ارزش یک لباس زنانه مدل Haute couture در بالاترین سطح از طراحی فشن قرار دارد و ساخت و تهیه این گونه لباس زنانه توسط یک سالن طراحی لباس زنانه انجام می شود. هر مدل لباس زنانه Haute couture، مخصوص یک شخص خاص تهیه می شود و اندازه لباس زنانه کاملا با آن شخص و حالت بدن او تنظیم می شود. این گونه لباس ها که منحصر به شخصی معین هستند و دارای اندازه مشخصی هستند، حقیقتا توسط دست تهیه می شوند، با دقت آستر گذاری می شوند و برای هر مشتری پرو می شوند و کاملا اندازه آنها آماده می شوند .

بسته به نوع لباس زنانه و سالن طراحی Haute couture، هزینه لباس زنانه از حدود ده هزار دلار تا چهل هزار دلار متغیر است و اغلب بیشتر از این رقم است. به عنوان مثال یک لباس زنانه دوخته شده درسالن شانل در سال 2000، حدود بیست هزار دلار ارزش داشت. در اواسط سال 2004، یک لباس زنانه فراک شب، پنجاه هزار دلار قیمت داشت. اگر شما ثروتمند نباشید، شاید برایتان دشوار باشد که درک کنید چرا قیمت لباسی می تواند تا این حد گران باشد، اما قیمت بالای این گونه لباس ها به خاطر ابتکار، مهارت و استادی، ارائه طرحی بی نظیر و منحصر به فرد و استفاده از مواد عالی برای داشتن کیفیتی عالی است.

علاوه براین، لباسی که باید کاملا اندازه و متناسب مشتری باشد، به سختی و با روشی دشوار، با برش زدن های متوالی و متناسب کردن لباس زنانه برای اندام مشتری، به دست می آید. زمانی که برای تهیه و انجام کار دست چنین لباسی نیاز است، بین صد تا صد و پنجاه ساعت است و برای یک پیراهن شب تزئین شده و آراسته، بیش از هزار ساعت زمان لازم است. پیراهن شب ممکن است به هزاران منجوق دوزی و دانه های تزئینی دوخته شده با دست نیاز داشته باشد که معمولا توسط افراد متخصص و قلابدوزان مشهور پاریسی و با همکاری شرکت مهره های تزئینی لساگ انجام می شود، که این شرکت در سال 1922 توسط آلبرت لساگ تاسیس شد.

یک سالن خیاطی زنانه مانند شانل، به عنوان مثال صد و پنجاه مشتری همیشگی و معین دارد که لباس های دوخته شده این سالن را می خرند و سالنی مانند دیور حدود بیست لباس زنانه عروسی دوخته شده را در سال تولید می کند.

طراحان، طرح های اولیه برای لباس های ساده تر را با استفاده از نوعی پارچه چیت (muslin) تهیه می کنند و برای لباس هایی که طرح مشکل تری دارند، از کتان های نخی یا پارچه های پنبه ای ارزان قیمت استفاده می کنند. این مدل های نمونه، toiles ( پارچه های کتان) نامیده می شود و باعث می شود تا از استفاده از پارچه های بسیار گران قیمت که ممکن است متری صد دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند، جلوگیری شود. الگوی لباس زنانه می تواند توسط دست آماده بشود و برای تعیین اندازه های لباس زنانه از یک مدل زنده استفاده بشود و اندازه های لباس زنانه با آن مدل تنظیم بشود، که در این صورت طراح و کارمندان فروش او، همگی راضی خواهند بود.

آخرین الگوی طرح، یک نمونه دقیق و کامل با برش های صاف و صحیح است که دگمه ها یا لبه های انتهایی لباس زنانه که طراح در نظر دارد، در لباس زنانه جاگذاری شده است. گاهی اوقات طراح، کارمندان خود را تعلیم می دهد و راهنمایی می کند تا لباس زنانه را با مواد انتخاب شده و خاصی تکمیل و تزئین کنند. یک خانم خیاط، از ابتدا تا انتها بر روی لباس زنانه کار خواهد کرد. برش زدن و تمام شدن لباس در یک اتاق انجام می شود و مدیر کارگاه مسول تهیه هر لباسی است که در آن اتاق تولید می شود

هنگامی که یک مشتری تصمیم می گیرد تا یک لباس زنانه Haute couture سفارش بدهد، لازم است که ابتدا وعده ملاقاتی با سالن طراحی بگذارد. لباس های مدل مجموعه ها، گاهی اوقات در خارج از کشور هم ارائه و عرضه می شوند. بعضی سالن های طراحی لباس، تصویر ویدویی از مجموعه لباس های خود را برای مشتریان مهم خود تهیه می کنند.

س از تعیین وقت ملاقات برای مشتری، یک فروشنده خانم که vendeuse نامیده می شود، مسول رسیدگی به امورمشتریان و سفارشات آنها می شود و به فرآیند تولید لباس نظارت می کند، تا لباسی مناسب و برازنده و مورد پسند مشتری تهیه شود.

او ماموریت تهیه لباس گروهی از مشتریان خاص را بر عهده دارد. از لحظه ای که مشتری وارد سالن می شود، در تمام مراحل راهنمایی می شود و در صورت ایجاد مشکلات ناگهانی، سعی می شود تا رضایت او جلب بشود. به عنوان مثال، یکی ازاین مشکلات می تواند این باشد که دو مشتری از یک شهر، دقیقا لباس زنانهی با طرح و رنگی مشابه را سفارش بدهند. این فروشنده خانم (vendeuse) که به امور مشتریان رسیدگی می کند، این گونه مشکلات را هموار می کند و کاملا می داند که این موضوع تا چه اندازه می تواند برای مشتریان مهم و حیاتی باشد و آنها حاضر هستند مبلغ بسیار زیادی را برای مدل لباس زنانهی منحصر به خودشان بپردازند، تنها برای اینکه در یک مراسم یا میهمانی، در حضور دیگران لباس مشابه با شخص دیگری را برتن نداشته باشند.

 

هر مجموعه سفارش داده شده، با توجه به نیاز هر مشتری تهیه می شود. بعد از اینکه مشتری مدل دلخواه خود را انتخاب کرد، اندازه های او گرفته می شود و او باید برای انجام سه پرو و گاهی بیشتر آماده باشد .

بعد از پرو و تنظیم کردن لباس، برچسبی بر روی آن ( mis à plat) نصب می شود، به این معنی که لباس بر روی میز پهن شده است، قسمتهای لباس جدا شده است، هماهنگ و منطبق شده است و دوباره در کنار هم قرار گرفته است و برای پرو بعدی آماده است.

فروشنده خانم اصلی (vendeuse)، بحث های بین انبار، قلاب دوزان، دوزندگان خز و مشتری را کنترل می کند. آخرین نظارت او، بررسی لباس و اطمینان یافتن از این مطلب است که لباس دارای بالاترین استانداردها است و لباس کاملا آماده است. پس از این تایید، لباس آماده تحویل به مشتری است. در نتیجه لباس به خوبی با بدن مشتری متناسب می شود تا اینکه قسمت های خوب و مثبت بدن مشتری را مشخص کند و جلوه بدهد و عیب های بدن را تا حد امکان بپوشاند.

گاهی اوقات طراحان تحت عنوان نام و مارک تجاری خود کار می کنند و گاهی برای یک سالن مشهور طراحی لباس زنانه کار می کنند. تعداد بسیار کمی مدل لباس Haute couture در سال به فروش می رسد و به ندرت مجموع فروش آنها برای هر سالن بیشتر از 1500 عدد می شود. این موضوع تعجب آور نخواهد بود، اگر بدانید که تنها حدود سه هزار زن در دنیا، حقیقتا می توانند لباسهایی در این سطح بالا را خریداری کنند و کمتر از هزار زن می توانند مرتبا این نوع لباس ها را خریداری کنند.

ه علت این فروش اندک، Haute couture به راستی دچار خسارت می شود. سالن های طراحی، نمایش های فشن گران قیمت میلیون پوندی را ارائه می دهند، طرح های برجسته با لباس های نفیس و عالی ترکیب می شود و توسط سوپرمدلها به نمایش گذارده می شود. این سالن های طراحی لباس زنانه زنانه در سطح بالا، تنها درصد بسیار محدودی از لباس های مدل Haute couture را به تعدادی از فروشنگان طرف قرارداد خود می فروشند. سود این کار ناچیز است و کمتر از ده درصد سود بسیار زیاد خیاطی زنانه است و گاهی اوقات هم کمتر از این مقدار است.

ممکن است که شما تعجب کنید که هدف از این همه تلاش برای این درصد بسیار اندک سود، نسبت به تلاش زیادی که برای انجام آن صرف می شود، چیست. پاسخ در این اصطلاح نهفته است "فروش یک رویا ". نمایش های فشن، توجه رسانه های بزرگ و مهم را جلب می کند و شهرت بسیار زیادی برای سالن های طراحی لباس زنانه به دست می آورد. آنها رویایی لمس نشدنی و دلفریب را می فروشند. رویایی از زیبایی، جذابیت، شیک بودن و منحصربه فرد بودن که یک شخص معمولی می تواند آن را بخرد.

 مصرف کننده ای توانایی خرید یک شیشه عطر، روسری، جواهرات، کیف فصل، وسایل آرایشی معروف یا محصولات آماده پوشیدنی که دارای برچسب طراح است، را داشته باشد؛ خودش را متقاعد می کند که او هم به اندازه آن هزار زن و سوپر مدل هایی که به طور مرتب لباس زنانه های مدل Haute couture را می پوشند، منحصر به فرد است.

منصفانه است که بگوییم، بسیاری از مردم راضی هستند تا هزینه کالاهایی که معمولا دارای کیفیت عالی هستند را بپردازند. با وجود این، اگر تمام این موارد فراتر از درآمد و توانایی مالی شما و بخشی از خیال پردازی شما است، ضرری ندارد اگر گاهی اوقات به کاتالوگهای آن لاین بسیاری که تصاویر لباس های زنانه را بر تن افراد واقعی نشان می دهد، سری بزنید.

مای درخشان و معتبری از فشن خلاق فرانسه و طراحی است. البته لباس های ارزان تری هستند که هرچند بازهم گران هستند، با برچسب طراح و با نام لباس های آماده پوشیدن عرضه می شوند. صنعت لباس های آماده و سالن های طراحی خیاطی زنانه، تعداد بیشماری کارگر را برای فروش های در سطح پایین عطر و لباس زنانه و متعلقات آن استخدام می کند. این موضوع سود بسیاری زیادی برای سالن های طراحی زنانه، از طریق حجم وسیع فروش در بازارهای بین المللی فراهم می کند.

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم آبان 1388ساعت 12:23  توسط مصطفی  | 

لباس زیر

HTML clipboard

مزایای لباس زیر:

در کشورهای پیشرفته مهمترین پوشاک را لباس زیر می شناسند به دلیل آن که ارتباط مستقیم با پوست بدن دارد و می تواند یکی از عوامل مهم در بیماری های پوستی از قبیل حساسیت و ایجاد قارچ و سوزش بدن و التهابات پوستی را به همراه داشته باشد. لذا از این جهت تمهیدات و استاندارهایی را جهت تولید لباس زیر رعایت می کنند و بهترین الیاف را جهت بافت پارچه های لباس زیر تهیه نموده و با مواد کاملا بهداشتی و استاندارد , رنگ و تکمیل می نمایند به همین دلیل لباس زیر از جایگاه و قیمت بالایی برخوردار است.
همچنین استفاده از لباس زیر مناسب تاثیر به سزایی
در تناسب اندام ,گردش خون و سلامت جسم جهت شیردهی بانوان در آینده دارد.
" لباس خوب بپوشید و گرنه برایتان گران تمام می شود ."
لباس زیرتان همیشه خشک و تمیز باشد. پاره نباشد. پارگی لباس زیر ، موجب دسترسی سریع و مستقیم به قسمت حساس اندام جنسی می شود. علاوه بر این بیرون افتادن اندام جنسی از قسمت پارگی لباس ، موجب تحریک آن می شود. لباس زیر از کالاهای مصرفی است که باید آن را زود به زود نو کرد و زیاد هم باید داشت. اگر لباس زیر به اندازه کافی داشته باشید ، آن را زود به زود عوض می کنید و به راحتی هم آن را دور می اندازید. نترسید . اسراف نمی شود . در این مورد با گشاده دستی هر چه بیشتر عمل کنید . خیلی ها به دلیل این که لباس زیرشان در معرض دید دیگران نیست ، آن را تا چندین سال به بدترین وضع نگه می دارند . شما خیلی محترمید و لباس زیرتان هم باید در شانتان باشد . لباس ها آبکش شده و از جنگ جهانی برگشته ، چرک مد شده ... در شان شما نیست. شخصی تنها در اتاقی بسیار مودبانه نشسته بود و مشغول مطالعه بود. به او گفتند: اینجا که کسی نیست . چرا راحت نمی نشینی ؟ گفت : خودم که هستم ! انسان باید احترام و کرامت انسانی خودش را در بالاترین حد ممکن رعایت کند . لذا در مورد لباس نیز به نحوی که گفته شد ، عمل کنید. اگر از نظر توان مالی مشکل دارید ، هر از گاهی لباس های زیر خود را بجوشانید تا آلودگی آن به طور کامل از بین برود . لباس زیر خود را تعمیر کنید و همچنین می توانید برای خود لباس زیر بدوزید.

تاریخچه استفاده از لباس زیر در ایران باستان و تمدنهای دیگر :

مردم‌شناسان اعتقاد دارند انسان نه از روی شرم، بلکه بیشتر از روی عقل برای حفظ بدن از گزندِ نور آفتاب و سرما و باد و بوران نخستین زیرجامه را از برگ و پوست درختان و پوست حیوانات برای خود فراهم آورد و ستر بدن کرد.
با این حال زیرجامه در آن زمان تنها پوشش انسان بود و با پیدایش تمدن، وقتی که انسان از پارچه جامه‌ای برای خود فراهم آورد، آنچه که زیرِ آن جامه می‌پوشید به زیرجامه در معنای مورد نظر ما بدل گشت.

در تمدن مصر، کاهنان و شاهزادگان و اشرافزادگان و فراعنه دو پیش‌بند نخی روی هم می‌پوشیدند تا خود را از دیگران متمایز کنند. پیش‌بند نخی که به تن نزدیک بود، ساده بود اما پیش‌بند دوم که روی این پیش‌بند ساده تن می‌کردند نقش و نگار داشت.
زنان درباری مصری هم سینه و پا را با پارچه می‌پوشاندند و به لباس اهمیت می‌دادند و تلاش می‌کردند با لباس‌های آراسته و پیرایه‌دار خود را ممتاز جلوه دهند.
زنان یونانی به رخت زیر و بخصوص به سینه‌بند علاقه‌ی زیادی داشتند. زن یونانی با پارچه یا چرم بالا تنه خود را می‌پوشاند. این سینه‌بند که آن را استروفیوم (
Strophium) می‌خواندند نخی داشت که زیر سینه گره می‌زدند تا بالا تنه برجسته‌تر و زیباتر به نظر آید.

استاد جلال خالقی مطلق در مقاله‌ای به زیبایی کمال مطلوب در تاریخ ایران می‌پردازد و در این مقاله نشان می‌دهد که در ایران باستان زنی زیبا بود که بلندبالا و سفیدرو و بالا تنه اش برجسته باشد.
زنان در ایران باستان هم مانند زنان یونانی سینه هایشان را با پارچه می‌پوشاندند و با نخ گره می‌زدند تا بالا تنه برجسته‌تر و زیباتر جلوه کند و به یک معنا به زیبایی کمال مطلوب نزدیک‌تر شوند.

زنان رومی رسمِ سینه‌بند را از زنان یونانی و ایرانی گرفتند و اضافه بر آن پارچه‌ای به پایین تنه خود می‌بستند و این تکه پارچه را از پس و پیش آن قدر بالا می‌کشیدند تا باسن‌شان پوشانده شود و سرانجام آن را با لیفه به کمر گره می‌زدند. این پوشش را سوبلیگاکولوم (
Subligaculum) می‌خواندند.

این دو پوشش به بیکینی در روزگار ما شباهت داشت و وقتی که می‌خواستند ورزش کنند این دو تکه رخت زیر را عریان می‌کردند و در اوقات دیگر زیر دامن‌ می‌پوشیدند که به آن تونیکا (
Tunika) می‌گفتند.

تونیکا را هم مردان و هم زنان رومی می‌پوشیدند و مهم‌ترین جامه‌ی آنان بود. تونیکا در واقع ردایی بلند بود و پیش از آن که زیرجامه باب شود، تنها همین ردا را به تن می‌کردند.
دامن ردای مردان چین‌دار بود و آن را توگا (
Toga) می‌خواندند. به زودی مردان رومی هم بر گرته‌ی زیرجامه‌ی زنان زیرجامه‌ای برای خود فراهم آوردند. از آن پس بود که زیرجامه‌ی مردانه در غرب مرسوم شد.

روشهای صحیح استفاده لباس زیر در بانوان :

ظاهر برای زنان بسیار مهم است و نگرانی هر روزه بسیاری از آنها است. بسیاری از خانمها نگران هستند که دارای اندام و سایز مناسبی نیستند . داشتن سینه کوچک هم یکی از نگرانی های مهم خانم ها است که بسیاری از خوانند گان دوخت در این مورد از ما سوال کرده اند. شما می توانید بدون انجام عمل جراحی، تنها با روش درست لباس پوشیدن، به طور طبیعی سایز سینه خود را افزایش بدهید:

1- لباس زیر بادکرده و لایه دار تهیه کنید . این مدل لباس زیر باعث بالاتر آمدن سینه شما و بزرگترنشان دادن آن می شود.
2-لایه های اسفنجی در لباس زیر خود قرار بدهید. آنها را در جیبهای مخصوص لباس زیر یا در پشت لباس زیر خود بگذارید .
3-سایز لباس زیر متناسب و اندازه خود را انتخاب کنید. بسیاری از خانمها سایز دقیق لباس زیر خود را نمی دانند. از نشانه هایی که نشان می دهد شما سایز درست را انتخاب نکرده اید این است که: دائما بند لباس زیرتان می افتد؛ بند ها به سمت پشت کشیده می شود؛ میله نیم دایره زیر پایین لباس زیر به روی سینه کشیده می شود؛ پس از استفاده از آن، نشانه های بریدگی یا ورم بر روی پوست دیده شود. اگر شما هر کدام از این نشانه ها را مشاهده کردید، باید لباس زیر جدیدی بخرید که اندازه شما باشد. به خاطر داشته باشید که با پوشیدن لباس زیر اندازه، زمانی که بازوهای خود را مستقیم نگاه دارید، سینه های شما باید بین شانه و آرنج شما واقع بشود. سایز مناسب لباس زیر نه تنها به شما احساس راحتی می دهد، بلکه باعث می شود که تمام لباس های شما به تن شما بهتر بیاید.
4-جنس پارچه ای برای لباس زیر و بالاتنه لباس خود انتخاب کنید که به بدن بچسبد و توجه را به فرم سینه شما جلب کند.
5-یک تاپ استرچ چسب و تنگ زیر لباس خود بپوشید تا لایه اضافی به لباس شما افزوده شود و حجم سینه شما را افزایش بدهد.
6-راست و مستقیم بایستید. نحوه ایستادن شما به جلو آمدن قفسه سینه شما کمک می کند.
7-تاپی بخرید که اندازه کوچکترین و لاغرترین قسمت دور کمر شما باشد. پوشیدن چنین تاپی که دور کمر و زیر سینه شما را تا جایی که ممکن است کوچک می کند، یک روش عالی برای بزرگ و مناسب نشان دادن سینه ها است. همیشه قبل از خریدن بلوز و تاپ آن را امتحان کنید تا درست انتخاب کرده باشید.
8-سعی نکنید سینه های خود را پنهان کنید. تلاش برای مخفی کردن سینه های خود واقعا موجب می شود که سینه های کوچک کاملا ناپدید بشود و سینه ها بزرگ مانند کوهی بزرگ به نظر برسد. تاپ ها و بالاتنه های با یقه وی شکل، برای سینه های کوچک و بزرگ هردو بسیار مناسب است.
9-اگر سینه های کوچکی دارید، مدل پیراهن های بنددار که دور گردن بسته می شوند، برای شما بسیار خوب است.
10-مدل های طرح دار بپوشید. زنانی که سینه های کوچکی دارند، معمولا اندام گلابی شکلی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیمتنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، بلوزهای طرح دار و شلوارها و دامن های تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح های خیلی بزرگ را برای بالاتنه خود انتخاب نکنید. درعوض لباس هایی که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید.
11-مدل های چیندار بپوشید. لباس هایی که چین ها و پلیسه های ظریفی در قسمت سینه دارد، باعث اضافه حجم سینه های کوچک شما می شود، اما اجازه ندهید که چین ها و پلیسه های خیلی بزرگ به اندام شما مسلط شود. به دنبال مدل هایی باشید که چین های ظریف وکوچک تزئینی دور یقه بلوز خود دارد. از چین و پلیسه در پایین تنه و شلوار خودداری کنید، زیرا توجه را به سمت پایین تنه شما جلب می کند و سینه های شما را کوچکتر نشان می دهد.
12- تاپ ها و بلوزهای روشنتر بپوشید. بالاتنه های روشنتر و پایین تنه های تیره تر انتخاب کنید؛ حتی اگر هردو آنها به یک رنگ هستند. به عنوان مثال اگر می خواهید قهوه ای بپوشید، یک بلوز شکلاتی رنگ و یک دامن قهوه ای سوخته را با هم ست کنید، یا اگر می خواهید ترکیب سیاه وسفید بپوشید، بلوز سفید و پایین تنه مشکی را انتخاب کنید. ااین روش باعث می شود که متناسبتر دیده بشوید و سینه های شما پرتر به نظر برسد.
13-لباس هایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می شود که سینه های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل هایی که درست زیر سینه جمع می شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می دهد. پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیزهمین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است.
14-عضلات قفسه سینه خود را ورزش بدهید. کلید موفقیت عضلات و ماهیچه زیر سینه شما است. تمریناتی مانند دراز و نشست انجام بدهید تا عضلاتتان کشیده بشوند و سینه های شما بزرگتر دیده بشوند

+ نوشته شده در  یکشنبه سوم آبان 1388ساعت 12:23  توسط مصطفی  |